Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Final Fantasy XV - nowe informacje na temat walki oraz miast
Niecałe dwa tygodnie temu informowano o potwierdzeniu tegorocznej premiery gry Final Fantasy XV przez jej reżysera, Hajimę Tabatę. Tymczasem jeszcze w grudniu przedstawiciel studia Square Enix zorganizował głosowanie na trzy pytania do twórców na oficjalnym forum serii Final Fantasy. Zakończyło się ono 14 grudnia, teraz zaś otrzymaliśmy odpowiedzi od trzech pracowników: odpowiedzialnego za planowanie Ishikawy Tomonori, głównego projektanta gry Takizawy Masashiego oraz Terady Takefumi, kierującego projektowaniem poziomów. Pierwsze pytanie dotyczyło eksploracji dużych miast, takich jak stolice Alitssia i Insomnia. Tomonori wypowiedział się o pierwszej z tych metropolii, w której znaleźć się mają liczne kawiarnie, restauracje, targi na statkach, parki i inne atrakcje, a w wielu miejscach napotkamy unikatowe postacie. Co się tyczy rozmiaru mapy, to deweloper przyznał, że nawet członkom zespołu zdarza się zabłądzić w trakcie zwiedzania miasta. Oprócz pieszych wycieczek możliNiecałe dwa tygodnie temu informowano o potwierdzeniu tegorocznej premiery gry Final Fantasy XV przez jej reżysera, Hajimę Tabatę. Tymczasem jeszcze w grudniu przedstawiciel studia Square Enix zorganizował głosowanie na trzy pytania do twórców na oficjalnym forum serii Final Fantasy. Zakończyło się ono 14 grudnia, teraz zaś otrzymaliśmy odpowiedzi od trzech pracowników: odpowiedzialnego za planowanie Ishikawy Tomonori, głównego projektanta gry Takizawy Masashiego oraz Terady Takefumi, kierującego projektowaniem poziomów.

Pierwsze pytanie dotyczyło eksploracji dużych miast, takich jak stolice Alitssia i Insomnia. Tomonori wypowiedział się o pierwszej z tych metropolii, w której znaleźć się mają liczne kawiarnie, restauracje, targi na statkach, parki i inne atrakcje, a w wielu miejscach napotkamy unikatowe postacie. Co się tyczy rozmiaru mapy, to deweloper przyznał, że nawet członkom zespołu zdarza się zabłądzić w trakcie zwiedzania miasta. Oprócz pieszych wycieczek możliwe będzie skorzystanie z gondoli, co nie powinno dziwić biorąc uwagę wodny charakter stolicy Accordo.

Kolejne pytanie dotyczyło poziomu trudności gry, a dokładniej w zakresie pozyskiwania punktów doświadczenia, statystyk przeciwników, systemu obrażeń i działania sztucznej inteligencji. Takizawa Masashi ujawnił, że wskutek opinii fanów odnośnie Episode Duscae – grywalnego dema piętnastki, udostępnionego w marcu 2015 roku i zaktualizowanego 9 czerwca do wersji 2.0 – zespół postanowił zaimplementować w grze system tzw. battle modes. Dzięki temu gracze będą mogli dowolnie przełączać się pomiędzy „techniczną rozgrywką” w stylu gier akcji oraz powolniejszymi starciami (by nie było wątpliwości – niemal na pewno nie chodzi tu o znany już wybór pomiędzy „trybem ofensywnym” a „trybem defensywnym”). Więcej informacji na temat tej mechaniki ma zostać podane przed premierą Final Fantasy XV.

Na koniec poruszono kwestię tzw. warp points, czyli punktów pozwalających na natychmiastowe przeniesienie bohatera na sam szczyt budynków. Według Terady Takefumi teleportacja będzie istotnym elementem walki – i to bynajmniej nie tylko w trakcie ogromnych bitew o tereny miejskie, w których strategiczne wykorzystanie kilku punktów szybkiej podróży może okazać się kluczem do zwycięstwa. Warpy przydadzą się także w trakcie walk powietrznych z potworami bądź gigantycznymi bossami. Na bardziej szczegółowe informacje zapewne przyjdzie nam jeszcze poczekać, być może aż do marca, kiedy to zostanie ujawniona daty premiery FFXV.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2016-01-12 17:37:01
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow